Hälsonytt

Inspiration och tips

Hur påverkar outsourcing företagets kundrelation?

Kan outsourcing av kundrelation innebära ett negativt resultat för verksamheten? Både ja och nej. Det handlar delvis om vilka tjänster som läggs ut samt vilken relation som idag finns mellan företagaren och kunden.

Vad är outsourcing?

Outsourcing innebär att ett callcenter anlitas för att ta hand om delar av ett företags administrativa uppgifter. Det kan exempelvis vara:

  • Kundsupport
  • Abonnemangsfrågor
  • Fakturafrågor
  • Leadgenerering
  • Support via chat och mail

Med andra ord är det ”lättare” uppdrag som kan utföras av personer som inte jobbar på det specifika företaget.

Bättre relation genom bättre service

En kundrelation kan förbättras avsevärt om ett företag väljer outsourcing av delar sin verksamhet. Detta exempelvis utifrån att tjänsten blir mer tillgänglig för kunden. Istället för att en E-butik ska ha kundtjänst bemannad kl. 10 – 15 så kan supporten vara öppen exempelvis 7 – 21. Detta genom att det är ett callcenter som tar emot samtalen och hjälper kunderna.

Detta förutsätter däremot att personalen på detta callcenter har den kompetens som krävs för att möta kundernas frågor. Är det exempelvis en E-handel kan frågor kring leveranser, priser och villkor enkelt besvaras. Är det däremot specifika produktfrågor kan det bli svårare för denna personal att ha all kunskap som krävs.

Men det handlar i detta fall om att skapa rutiner som gynnar både kunderna, företaget och de som jobbar på det callcenter som tar hand om vissa kundfrågor. Exempelvis kan kunderna välja, via telefon, om det handlar fakturafrågor, produktfrågor eller annat. Genom knapptryckningar kan de sedan automatiskt kopplas till de med rätt kompetens.

Företag kan alltså få en betydligt bättre kundrelation – men det förutsätter att de tänker igenom vilken support som ska läggas ut på outsourcing och vad som bör behållas inom den egna administrationen.

Sämre kundrelation vid outsourcing

Det finns även tillfällen då outsourcing inte är det bästa alternativet. Tillfällen då dess kundrelation kan försämras till den grad att kunden väljer att gå till en annan leverantör. Det handlar framförallt om företagaren och kunden har en relation som bygger på småprat över en kopp kaffe, fysiska träffar och flexibelt personligt anpassade lösningar. I detta fall är relationen framförallt knuten till person och inte till företaget. Skulle personen som har kundkontakten byta arbete är även risken stor att kunden avslutar sitt samarbete.

Anledningar att göra ett stambyte i Stockholm på stört

Det kan finnas många anledningar att göra stambyte i Stockholm. Till exempel kan en ökad frekvens av vattenskador från rörstammarna vara en sådan anledning. Även brister i tätskiktet i badrummen kan leda till vattenskador av olika slag. Men genom att byta ut stammarna får man bukt med dessa problem. För i samband med att rörstammarna byts ut renoveras även badrummen inklusive deras tätskikt.

En annan anledning att byta stammarna är att försäkringsbolagen ofta höjer självrisken om det är länge sedan ett stambyte gjordes. Framför allt i styrelsen i bostadsrättsföreningar kan frågan då komma upp på bordet. Detta i samband med att föreningens medlemmar ställer frågor och undrar huruvida det inte är dags att renovera badrummen och byta stammarna. Detta är nämligen någonting som bör göras med jämna mellanrum, närmare bestämt med cirka 40-50 års intervall.

Vad kostar ett byte av stammarna?

Att byta stammarna är såklart en stor investering för fastighetsägaren eller bostadsrättsföreningen. Exakt hur stor kostnaden för arbetet blir beror bland annat på hur många stammar som ska bytas. Även antalet våtrum är en faktor som påverkar priset. Dessutom kommer även utrustningsnivån och den standard som väljs vara prisdrivande.

Generellt sett brukar dock prislappen landa på omkring 300 000 kr per lägenhet. Detta är ett betydande belopp som vid en första anblick kan verka ganska skrämmande. Men det är viktigt att zooma ut lite grann och se det hela ur ett lite längre perspektiv. För som vi redan har nämnt behöver detta arbete endast göras två-tre gånger per sekel. Så mot bakgrund av detta blir alltså kostnaden för arbetet inte särskilt stor sett på det stora hela.

Så görs ett stambyte i Stockholm

Tidplanen för utförandet av ett stambyte i Stockholm är ofta uppemot två år. Detta från planeringsfasen till utförandefasen. Tidplanen ser nämligen ofta ut enligt följande:

  • ca 1 års planering och beslutsfattande
  • ca 1 års byggnation

Med detta sagt tar det såklart inte ett år per lägenhet att byta stammarna. Vanligt är istället cirka fem till åtta veckors arbete per lägenhet. Arbetet som helhet kan dock ta ungefär ett år om det är många lägenheter där stammarna ska bytas.

Skydda din skylt med frontplast till gatupratare

En trottoarpratare är en skylt som ofta är tillverkad i hållbara och väderbeständiga material. Men det är viktigt att du skyddar skylten på bästa sätt för att maximera dess hållbarhet. Detta kan du göra med hjälp av frontplast till gatupratare. Denna plast slits ut med tiden men skyddar din skylt på ett effektivt sätt. Köp gärna ett 5-pack eller liknande så har du plast på lager att ersätta den uttjänta plasten med! Söker ni frontplast till gatupratare och gatuskyltar? Här finns allt som kan önskas.

Vikten av att använda trottoarpratare även i sämre väder

Många företag använder sig av gatupratare på våren och sommaren. Då är vädret generellt sett vackert och företagare kan ställa ut skyltar utan att behöva bekymra sig nämnvärt om vädrets makter. Men det är viktigt att du även använder dessa skyltar på vintern samt när höstrusket tar området i ett järngrepp. För dina kunder kommer även att passera förbi ditt företag när vädret är sämre. Därför är det viktigt att du gör dina skyltar väderbeständiga.

Detta kan du som sagt göra genom att införskaffa frontplast till gatupratare. Beroende på hur ofta du byter ut budskapet på skylten kan du dock behöva tänka till lite grann. För om du ofta byter budskap kan det vara värt att köpa en magnetplast till din trottoarpratare. En sådan gör nämligen att du enkelt kan byta ut innehållet utan att skada själva affischen. Med det sagt finns även annan frontplast för dessa skyltar att köpa.

Frontplast till gatupratare kan förebygga vandalism

Det finns faktiskt fler skäl att köpa frontplast till gatupratare än enbart att skydda skyltarna från dåligt väder och slitage. Till exempel kan du faktiskt förebygga vissa former av vandalism genom att använda dig av sådan skyddande plast. Plasten säkerställer nämligen att affischen inuti skylten är skyddad. Så även om någon till exempel skulle måla graffiti på själva plasten kan du enkelt byta ut den men bevara affischen.

Trottoarpratare är nämligen värda att skydda då de har flera unika fördelar. Bland annat kan de:

  • locka in förbipasserande till ditt företag
  • hjälpa dig att marknadsföra företagets produkter eller tjänster
  • visa upp ditt företags personlighet och bygga varumärkeskännedom.

Detta är såklart värt att skydda, och därför bör du skydda din trottoarpratare med frontplast!

Börja jobba inom bemanning – Sjuksköterska

Som sjuksköterska är det mycket lätt att få uppdrag av företag inom bemanning. Det finns även flera olika verksamheter inom bemanning som en sjuksköterska har att välja på. En del är helt inriktade på omvårdnadsyrken medan andra är bredare. Så här går det till att få uppdrag:

Sjuksköterska via bemanning

    • Välj bemanningsföretag
      Det finns ett stort antal bemanningsföretag i Sverige. De flesta är inriktade mot en enskild bransch eller ett par branscher. Det kan exempelvis vara handel och logistik, skola och förskola eller vårdyrken. Även om upplägget är ungefär lika så kan det vara bra att jämföra ett par företag och anmäla sitt intresse till de som passar bäst utifrån egna önskemål och behov.
    • Skicka in intresseanmälan
      Nästa steg är att skicka in en intresseanmälan för att jobba inom bemanning. I anmälan anges bland annat utbildning, antal år i branschen, eventuell specialistinriktning och i vilken omfattning som arbete önskas.
    • Referenser, intervjuer och kontroll
      Bemanningsföretag är generellt mycket noga med att kontrollera referenser och att personen verkligen har den kompetens som anges i ansökan. Företaget kan bland annat kontrollera personer i IVO´s register, via ett flertal referenser samt intervjuer.
    • Välj och sök uppdrag
      Efter kontroller kan en sjuksköterska börja jobba inom bemanning. Hur lång tid det tar från att intresseanmälan har skickats in till att arbete kan påbörjas varierar något mellan de olika företagen. Önskas arbete utföras i Norge tar ansökningstiden även längre då motsvarande legitimation i Norge behövs. Eftersom efterfrågan är stor på arbetsmarknaden kan en sjuksköterska välja mellan ett mycket stort antal uppdrag – över hela Sverige. Det kan vara allt från lokala uppdrag på några timmar till uppdrag som sträcker sig över ett halvår på orter långt från hemorten.
    • Företaget hjälper till med allt
      En av fördelarna med att jobba via dessa företag är att de har ”fullservice” för de som jobbar via dem. Det innebär exempelvis att de har all kontakt med arbetsgivaren för att diskutera upplägg, arbetstider, uppdrag och annat medan en inhyrd sjuksköterska bara behöver fokusera på det arbete som ska utföras. Sker arbete på annan ort än hemorten kan företaget även ordna med boende och resa.

Fördelar att jobba inom bemanning

      • Jobba i den utsträckning du vill. Heltid, deltid eller enstaka timmar
      • Få bättre lön än vid anställning
      • Enkelt sätt att prova på olika arbetsplatser
      • Möjlighet att jobba i Norge
      • Ofta med liknande avtal som vid anställning

Välj rätt flyttfirma i Borås för ditt specifika behov

Att flytta är en stor uppgift som är svår att hantera på eget bevåg. Därför är det ofta en bra idé att anlita en flyttfirma i Borås. Det finns dock flera olika aktörer att välja mellan i staden. Mot bakgrund av detta är det viktigt att du hittar den rätta flyttfirman för ditt unika behov. Håll dig bara lugn så ska vi ge dig ett gäng handfasta tips som kan underlätta!

Vi tror nämligen att du redan har gjort egna efterforskningar på ämnet. Du har kanske googlat i din jakt på alternativ att välja mellan? Men det är ju svårt att veta vilken aktör som är den rätta utifrån den information som finns tillgänglig i en sökmotor. Det allra bästa vore om du hade förstahandsinformation från tidigare kunder, allra helst inom din egen bekantskapskrets.

Det näst bästa är dock att få några enkla tips och allmänna råd. Dessa kan du nämligen använda som ett slags rättesnöre när du vill kunna agnarna från vetet. Detta är precis vad du får nedan genom att bara fortsätta läsa!

Så väljer du rätt flyttfirma i Borås med enkla knep

När du vill hitta den bästa flyttfirman för ditt specifika behov bör du göra så här:

  1. Ta reda på vilka flyttfirmor som finns att välja mellan. Vill du flytta inom staden eller kanske en lite längre sträcka? Detta är en faktor att ta hänsyn till när du väljer mellan de olika aktörer som finns. Vissa specialiserar sig nämligen på att flytta kortare sträckor medan andra även utför längre flyttar. Men börja med att ta reda på vilka alternativ du har att välja mellan!
  2. Ta in offerter från åtminstone tre olika företag. Nästa steg är att begära in offerter. Kontakta gärna åtminstone tre företag och be dem att skicka dig en offert!
  3. Analysera offerterna och välj en flyttfirma i Borås. Det sista steget är att helt enkelt gå igenom de olika offerter som du har fått. Därefter väljer du den aktör som du känner dig mest bekväm med att anlita. Priset är förstås en viktigt faktor att ta hänsyn till när du gör ditt val. Det är dock långt ifrån den enda faktorn som spelar roll!

Säkerhetsdörr Stockholm – För en tryggare vardag

För att känna sig tryggare i sitt hem kan man välja att investera i en säkerhetsdörr. Denna hjälper till att hålla hemmet tryggt och säkert både då man befinner sig i det och då man är ute på stan. Många som bor i större städer känner sig tryggare då de investerar i sin säkerhet. Därför är det många som väljer en säkerhetsdörr i Stockholm. Det som är viktigt att komma ihåg är att en säkerhetsdörr inte behöver vara ful för att fungera. Nu kan man köpa säkerhetsdörrar med tidlös och vacker design som är minst lika effektiva.

Olika typer av säkerhetsdörrar

Det finns många olika typer av säkerhetsdörrar i Stockholm och valet bör självklart styras efter behov. Exempel på populära typer av säkerhetsdörrar är:

  • Skräddarsydd lägenhetsdörr
  • Standard lägenhetsdörr
  • Ytterdörr
  • Entréport

Om man bor i lägenhet kan det kännas tryggt att själva porten in i byggnaden är en säkerhetsdörr eftersom detta skyddar alla de boende i huset från diverse faror. Man kan även investera i en säkerhetsdörr för sin individuella lägenhet, och då kan man välja mellan en standarddörr och en skräddarsydd dörr som man själv får bestämma utformning på. För de som bor i hus är det självklart ännu lättare att välja en säkerhetsdörr som är helt och hållet individuellt anpassad och som passar huset perfekt.

Så hittar man rätt säkerhetsdörr i Stockholm

Utöver att man vill ha en säkerhetsdörr som är vacker så ska den även fungera. Det innebär att man bör ha koll på vad en säkerhetsdörr faktiskt ska göra innan man investerar i en. Säkerhetsdörrar har en mängd olika funktioner såsom att stänga ute ovälkomna gäster, skydda mot oljud och skydda mot brand. Självklart bör man satsa på kvalitet eftersom en säkerhetsdörr är en investering man kommer ha med sig och sitt hem över tid.

Design och säkerhet i en perfekt kombination

Säkerhetsdörrar bör ha en stomme av stål för att fungera på bästa sätt, men det hindrar inte att man applicerar en yta av äkta trä. På detta sätt kan man skapa en vacker dörr som samtidigt skyddar på bästa möjliga sätt. Man ska inte behöva kompromissa mellan design och säkerhet utan då man letar säkerhetsdörr i Stockholm bör båda delar vara en självklarhet.

Fem frågor kring bredband utan bindningstid

Lär dig mer bredband utan bindningstid via denna sammanfattande FAQ.

Är bindningstid och uppsägningstid samma sak?

Nej, bindningstid är hur länge som personen behöver ha abonnemanget innan det kan sägas upp. Förr var det exempelvis vanligt med mobilabonnemang på 12 eller 24 månader. Kunden var därmed bunden till att betala en viss summa varje månad under dessa månader. Om uppsägning genomfördes inom denna tid fick kvarvarande skuld ändå betalas för kommande månader.

Uppsägningstid är hur länge personen måste ha kvar abonnemanget från att uppsägning genomförts. Det kan exempelvis vara ”månaden ut” vilket alltså betyder att kunden betalar för innevarande månad men inte för kommande månad.

Vad är ett bredband utan bindningstid?

Ett bredband utan bindningstid kan sägas upp när som helst. Det finns alltså inte något krav på att personen som använder abonnemanget måste ha det ett specifikt antal månader. Den som inte är nöjd kan därmed säga upp avtalet utan att behöva betala i flera ytterligare månader.

Vad är fördelen med att välja abonnemang utan bindningstid?

Fördelen med bredband utan bindningstid är flexibiliteten som ges. Den som hittar ett bättre alternativ kan enkelt säga upp pågående avtal och byta till detta. Det finns inget som binder upp personen till ett specifikt avtal under längre tid.

Detta innebär även att pressen blir högre på operatörerna att erbjuda riktigt bra service och avtal. I annat fall kommer kunderna snabbt vända sig till dess konkurrenter.

Vad avgör priset?

Förr var ett bredband utan bindningstid billigare än ett utan. Detta eftersom kunden ”blev bunden” till operatören över en längre period vilket därmed kunde premieras med lägre pris. Detta är alltså inte något som påverkar priset i lika stor grad längre. Istället är det framförallt följande som avgör prisnivån:

  • Hastighet (vid fast bredband)
  • Surfmängd (vid mobilt bredband)

Vad innebär att surfmängd får sparas?

På mobila bredband ingår en viss surfmängd varje månad. Det kan exempelvis vara 5 GB eller 10 GB. En del operatörer nollställer surfmängden vilket innebär att kunden alltid börjar med samma surfmängd varje månad. Andra låter kunden spara så att den surfmängd som inte används en månads skjuts över till nästa. På detta sätt kan exempelvis en större mängd surf sparas ihop till en semesterresa eller vid andra tillfällen då extra mycket surf behövs.

Därför bör du beställa catering i Stockholm

Det är en stor och tuff uppgift att arrangera ett evenemang. Denna process innefattar allt från planering till att faktiskt vara värd för eventet. Det finns mängder av saker som behöver utföras och alltsammans ska göras på en begränsad tid. Därför bör du beställa catering i Stockholm om du inte känner att du har tid eller möjlighet att själv sy ihop det logistiska kring maten.

För ett evenemang ska i slutändan vara ett roligt och njutbart tillfälle. Detta gäller såväl på själva dagen som under de dagar som leder fram till eventet. En viktig del i planeringen inför ett event har såklart med maten att göra. Du behöver bland annat ta reda på hur många personer som ska betjänas och vilken slags mat du vill servera. Dessutom behöver du förbereda maten, servera den och städa upp efteråt.

Det låter förstås som en hel del jobb som du kanske egentligen inte vill göra. Däremot är det en uppgift som en cateringfirma ju faktiskt lever för att utföra. Nedan går vi igenom ett antal goda anledningar att ta professionell hjälp med maten i samband med ditt nästa evenemang.

3 anledningar att köpa catering i Stockholm

Dessa är de främsta anledningarna till att köpa catering i Stockholm istället för att själv göra allt jobb:

  • Mindre stress. Som vi redan har varit inne på kräver planeringen och förberedelserna en hel del tid och möda. För att du ska kunna göra ett evenemang komplett och minnesvärt ska många pusselbitar falla på plats. En cateringfirma kan hjälpa dig att planera för en av de viktigaste delarna, nämligen maten. Detta gör att du själv slipper stressa lika mycket inför och under själva eventet.
  • Du sparar tid. När du köper professionell catering i Stockholm behöver du inte planera, tillaga och servera maten. Du kan ju bara föreställa dig hur mycket tid du kan göra på att slippa denna del av arbetet! Du behöver då inte ta reda på vilken mat du ska tillhandahålla, åka och handla maten, tillaga den i flera timmar och sedan servera den. All den tid du sparar kan du istället lägga på andra delar av evenemanget.
  • Du kan erbjuda en mångsidig meny. Till skillnad från dig själv är en cateringfirma proffs på mat. De kan därför hjälpa dig att tillhandahålla en mångsidig meny istället för en enformig sådan. Det gör att dina gästers behov och preferenser kan tillgodoses.

Ett stambyte i Stockholm tar längre tid än vad du tror

En vanlig fråga som de företag som arbetar med att utföra stambyte i Stockholm får är hur lång tid arbetet tar. Detta är dock en mer komplicerad fråga än vad man kanske tänker sig. Från start till mål tar det också längre tid än vad du förmodligen tror. Här berättar vi om tidslinjen för hela processen och varför lägenhetsinnehavare uppfattar att det går fortare än vad det faktiskt gör.

Faktum är nämligen att ett stambyte är en ganska utdragen process som tar cirka 1-2 år. Exakt hur lång tid det tar beror helt och hållet på vilken del i processen man kikar på. Under resans gång kan det dessutom ske olika händelser som försenar arbetet med att byta stammarna.

Så ser processen kring ett stambyte i Stockholm vanligtvis ut

Som vi redan har varit inne på är processen att byta stammarna ganska utdragen. Processen kring ett stambyte i Stockholm ser vanligtvis ut ungefär så här:

  • Hyresfastighet: åtgärden behöver godkännas. Om bytet av stammarna sker i en hyresfastighet behöver hyresgästerna först godkänna åtgärden. Innan detta har gjorts kan inte arbetet påbörjas. Och om antalet hyresgäster som godkänner åtgärden inte är tillräckligt stort kan det hela dra ut på tiden. Hyresvärden kan då behöva ansöka hos hyresnämnden om att genomföra renoveringen ändå.
  • Bostadsrättsfastighet: åtgärden behöver beslutas. Om stambytet istället ska ske i en bostadsrättsfastighet behöver ett beslut om åtgärden tas på en årsstämma. Detta är det vanligaste sättet att inleda denna process. Men om majoriteten av medlemmarna i föreningen skulle motsätta sig åtgärden kan även denna process bli utdragen. Likt fallet med hyresfastigheten kan hyresnämnden behöva kopplas in för att få hjulen att börja snurra.

Därför tar det ofta ett år eller två från det att ett beslut om åtgärden tas tills dess att den verkställs. Men för dig som hyresgäst eller ägare av en bostadsrätt är den mest påtagliga delen av processen den rent praktiska. Renoveringsarbetet tar i regel cirka 6 till 8 veckor att utföra. Detta är alltså den tid som leverantörens hantverkare behöver ha åtkomst till din lägenheten för att kunna byta stammarna.

American Institute of Chemical Engineers – (AIChE)

American Institute of Chemical Engineers (AIChE) är en internationell yrkesorganisation som arbetar för att främja kemiteknik. AIChE grundades 1908 och är en icke vinstdrivande yrkesorganisation som har till uppgift att etablera och upprätthålla yrkesmässiga relationer mellan utbildade yrkesverksamma inom kemiteknik.

I samarbete med högskolor, universitet, andra yrkesorganisationer och tekniska industrier främjar American Institute of Chemical Engineers (AIChE) kunskapen om kemisk teknik. Föreningen erbjuder kurser i kemiteknik och forskarutbildning. Läs vidare och ta reda på vad sällskapet har att erbjuda.

American Institute of Chemical Engineers (AIChE) erbjuder ett antal yrkesutvecklingsprogram för studerande med examen och grundutbildning. AIChE genomför också ett antal workshops och seminarier i syfte att sprida information och kunskap. Ett av de seminarier som samfundet genomför är Association of Independent Chemical Engravers and Engineers (AICCE) Annual Meeting. Denna workshop är utformad för att samla ett antal kemitekniker från hela världen och ge dem möjlighet att utbyta information och nå samförstånd om en rad olika ämnen som rör oberoende certifiering, licensiering och medlemskap.

American Institute of Chemical Engineers Research Training Program

Ett annat program som AICFE erbjuder är American Institute of Chemical Engineers (AIChE) Research Training Program. Detta program är idealiskt för dem som vill förbättra sina färdigheter och avancera sin utbildning. Programmet hjälper studenterna att välja från ett omfattande utbud av valbara ämnen och förbereder studenterna för att delta i avancerade forskningsprojekt.

Programmet ger också studenterna färdigheter att analysera och tolka vetenskapliga data, kommunicera effektivt, utforma och genomföra effektiva processer och materialhanteringsmetoder, utvärdera säkerhets- och trygghetssystem, förbereda regleringsdokument och förstå de senaste säkerhets- och skyddsbestämmelserna.

Som tidigare nämnts erbjuder AIChE yrkesutvecklingsprogram för studerande på forskarnivå och på grundnivå. American Institute of Chemical Engineers Professional Organization (AICBE) erbjuder dock även två andra yrkesorganisationer som kan vara till stor nytta för kemiingenjörer utanför deras arbete.

Chemical Engineers International

American Association of College Engineers och Chemical Engineers International är nationellt erkända och högt ansedda yrkesorganisationer. Båda dessa organisationer har olika fokus olika medlemmar på olika karriärvägar. American Association of College Engineers fokuserar på att erbjuda utbildningsmöjligheter för studenter, medan Chemical Engineers International fokuserar på professionell utveckling.

Association of Contractors and Engineers (ACE) är en förening som arbetar för att förbättra kvaliteten på byggnadsarbete och för att hantera projekt för företag. Medlemmarna i denna förening har möjlighet att delta i konferenser, utbyta information och workshops samt träffa ledningen och andra medlemmar i olika yrkesfrågor. Det finns också en organisationskommitté som består av en representant från varje region i landet.

Chemical Engineers Education Program

American Institute of Chemical Engineers Education Program (AICEE) är ett samarbete mellan American Institute of Chemical Engineers och American Council for Construction Education (ACCE). Alla kurser som erbjuds i detta program är utformade av kända professorer och ingenjörer.

Den läroplan som erbjuds av detta program är relevant för området kemiteknik. Programmet ger eleverna möjlighet att delta i praktiska projekt, utbyta idéer och erfarenheter och skaffa sig nödvändiga praktiska kunskaper. Alla studenter i programmet får ett diplom efter att ha klarat ett omfattande skriftligt prov. Programmet lyfter fram föreläsningar om principer för termodynamik, kinetik samt elektricitet och magnetism.

American Institute of Chemical Engineers Global Network ger internationell tillgång till ett internationellt nätverk av kemiingenjörer. Nätverket har kontor i mer än 100 länder över hela världen. AICFE erbjuder onlinekurser och seminarier som kan följas av personer över hela världen. Alla kurser är utformade av kända lärare och instruktörer från toppforskningscentra i världen. AICFE erbjuder fyra specialiseringar: Cyber Security, Industrial Engineering, Biotechnology och Nanotechnology.

American Institute of Chemical Engineers (aiche) är ett av de ledande institut i USA som erbjuder kurser i kemiteknik. Aiche hjälper studenterna att skaffa sig nödvändiga kunskaper inom nanoteknik och närliggande områden. Aiche är också en av de ackrediterade högskolor i USA som ger examen inom ingenjörsvetenskap. Studenter som har avslutat sin examen från aiche-institutet är berättigade till olika karriärmöjligheter.

Sida 1 av 4

Drivs med WordPress & Tema av Anders Norén